Aktuální počet volných míst v OmegaKlubu: 8

Zájemci o členství, více info zde

Jak zůstat fit i o vánocích

18. 6. 2011


Pro většinu z nás už vánoce nepředstavují jen období klidu, rodinné pohody a těšení se na Ježíška. Je to uspěchaný kolotoč, který nás dokáže pořádně vystresovat. Než začnete s myšlenkami na vánoční přejídání a následnými výčitkami nad přibranými kily, zkuste se inspirovat našimi tipy a pusťte alespoň jednoho vánočního strašáka z hlavy!

1. Vánoční cukroví
- Napečte tak akorát, nemusíte cukroví snídat ještě v únoru.
- Nahraďte některé tradiční suroviny zdravější alternativou (bílá mouka – celozrnná mouka, bílý rafinovaný cukr – hnědý cukr, čokoláda na vaření – hořká čokoláda s obsahem kakaa vyšším než 60 %, kandované ovoce – čerstvé nebo sušené ovoce,…)
- Nespořádejte více jak 5 kousků denně.
- Zkuste úplně vynechat mouku a připravit cukroví z ovesných vloček, např:

Datlové placičky z ovesných vloček
200 g ovesných vloček, 250 g sušených datlí, 125 g másla, 100 g moučkového cukru, 1 vanilkový cukr, 2 vejce, 1/2 lžičky prášku do pečiva
Postup:
Vločky za stálého míchání opražíme na suché pánvi. Kdo chce, může dát kousek másla. Máslo rozhřejeme, smícháme s opraženými vločkami a necháme vystydnout. Datle vypeckujeme a nakrájíme na drobné kousky. Smícháme vejce, cukry a prášek do pečiva. Do vzniklé směsi přidáme datle a vločky. Dobře promícháme. Na pečící papír děláme pomocí dvou lžiček malé hromádky - dál od sebe, trochu se roztečou. Pečeme na cca 150° C 10-15 minut - hlídáme ! Po vyndání z trouby je necháme ještě dojít na plechu. Opatrně placičky přendáme na rovnou podložku a v chladu necháme ztuhnout.

2. Štědrovečerní večeře
- Zkuste vyměnit „vánoční klasiku“ za netradiční recept.
- Nebo připravte zdravější variantu:
Kapra např. upečte na kmínu nebo ho obalte např. v drcených  kukuřičných lupíncích a mandlích a osmažte ho v kvalitním rostlinném oleji a ihned po vyjmutí odsajte přebytečný olej ubrouskem.
o Do bramborového salátu dejte domácí majonézu z kvalitních surovin nebo lépe půl na půl s jogurtem nebo pouze jogurt.
Buďte opatrní s držením celodenního půstu. Když ho dodržíte, možná uvidíte zlaté prasátko, ale také Vám hrozí, že se na večeři pořádně přejíte a celou noc Vám bude zle.

3. Vánoční občerstvení aneb svátky hojnosti
- Jestli máte pocit, že na Vánoce musí být pořád plné stoly, zkuste následující rady:
o Nezapomínejte začít den kvalitní snídaní, potom Vás dobroty na stole nebudou tolik lákat.
o Nevynechávejte hlavní jídla!
o Pomazánky a saláty na jednohubky a chlebíčky připravujte hlavně ze zeleninového základu (nastrouhaná mrkev, pórek, červená řepa…), jogurtu (nebo půl na půl s domácí majonézou), sýru (do 40 % tuku v sušině) a můžete přidat různá semínka nebo oříšky.
o Používejte kvalitní šunku místo levných uzenin.
o Místo tučných zákusků zkuste připravit ovocný salát např. se zakysanou smetanou.
o Pro celodenní uzobávání mějte na stole hodně druhů pěkně naaranžovaného ovoce, misky s nejrůznějšími ořechy a sušeným ovocem.
Nemějte špatné svědomí z toho, že se občas neudržíte.
o Zkuste vymyslet aktivní náplň rodinných setkání než pouhé přejídání. Např. vezměte s sebou oblíbenou hru z dětství nebo si promítněte fotky….

4. Tekutiny  a alkohol
- Během dne pijte hodně tekutin (přibližně 2 litry) v podobě čisté vody, bylinkových a ovocných čajů.
- Před každým větším jídlem vypijte sklenici vody.
- Alkohol ke svátečním chvílím patří, ale s mírou!
o Zkuste si vybírat raději suché víno (s nízkým obsahem cukru).
o Před jídlem se hodí kořeněný aperitiv.
o Se šampaňským to nepřehánějte – jedna sklenička na přípitek stačí.
o Vyvarujte se tvrdého alkoholu.

5. Nezapomínejte na pohyb!
- Nemusíte vidět všechny pohádky – příští rok pojedou zase, raději se věnujte během svátků nějaké pohybové aktivitě. Určitě budete mít více společných zážitků a svátky si tak užijete mnohem více. A navíc, i když se neudržíte a dopřejete si pořádnou porci kapra a salátu pomocí dostatečného pohybu se přebytečné energie zaručeně zbavíte. Takže už teď si slibte, že budete aktivní, vlastně proč nezačít hned?
o Každý den běžte na procházku, protože není nad čerstvý vzduch.
o Pokud bude zima jak má být, určitě vytáhněte lyže, brusle nebo sáňky.
o Spoustu legrace zažijete i při stavění malého sněhuláka.
Nezapomínejte na relax – bazén, sauna, wirpool…
o A co takhle dát si pořádně do těla? – squash, badminton…

Na závěr uvádíme typickou štědrovečerní večeři a její orientační energetickou hodnotu:
- Smažený kapr (200 g)                                                                      1 980 kJ
- Bramborový salát s majonézou (150 g)                                          1 250 kJ
- Krémový zákusek typu větrník nebo krémové cukroví (80 g)        800 kJ
- SOUČET                                                                                            4 030 kJ
To je zhruba takové množství energie, kterou by měla přijmout průměrná nepříliš fyzicky aktivní žena za půl dne!
Tak co říkáte, nezkusíte to letos o Vánocích trochu jinak?

Přejeme Vám klidné přípravy, mnoho veselých zážitků s rodinou a přáteli, rozzářený Štědrý večer a zdravě vychutnané vánoční svátky.

 

pondělí - neděle 6:00 - 23:00
potřebujete více informací? 
   585 205 700    585 205 800
SAUNOVÉ CEREMONIÁLY

SAUNOVÉ CEREMONIÁLY

17. 10. 2019
dnes zrušeny více »
ITS CUP

ITS CUP

10. 10. 2019
14.10 - 20.10.2019 více »
 

Saunové ceremoniály

08. 10. 2019
Zrušené Saunové ceremoniály více »
1.10. 2019 vás zveme na ochutnávku výživy!

1.10. 2019 vás zveme na ochutnávku výživy!

30. 09. 2019
MUTANT a SYNTRAX více »
YOGA ALIVE OLOMOUC 9.11.2019

YOGA ALIVE OLOMOUC 9.11.2019

27. 09. 2019
2.ročník jógového festivalu v OMEZE je tu! více »
Další akce a novinky »

On-line rezervace

  • POZOR - změna v rezervačním systému:

    V rámci zrychlení procesu načipování klientů dochází ke změně v systému při vyhledávání shodných jmen. Klienti, kteří při svém přihlášení do on-line rezervační systému zadávali číslovku ke svému příjmení ji již zadávat nemusí.

Partneři

© OMEGA centrum sportu a zdraví, Olomouc Webdesign, Eshop a Online Rezervační Systém - ESMEDIA Interactive s.r.o.
Při poskytování služeb nám pomáhají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas. Více informací Rozumím