Aktuální počet volných míst v OmegaKlubu: 8

Zájemci o členství, více info zde

Jak zůstat fit i o vánocích

18. 6. 2011


Pro většinu z nás už vánoce nepředstavují jen období klidu, rodinné pohody a těšení se na Ježíška. Je to uspěchaný kolotoč, který nás dokáže pořádně vystresovat. Než začnete s myšlenkami na vánoční přejídání a následnými výčitkami nad přibranými kily, zkuste se inspirovat našimi tipy a pusťte alespoň jednoho vánočního strašáka z hlavy!

1. Vánoční cukroví
- Napečte tak akorát, nemusíte cukroví snídat ještě v únoru.
- Nahraďte některé tradiční suroviny zdravější alternativou (bílá mouka – celozrnná mouka, bílý rafinovaný cukr – hnědý cukr, čokoláda na vaření – hořká čokoláda s obsahem kakaa vyšším než 60 %, kandované ovoce – čerstvé nebo sušené ovoce,…)
- Nespořádejte více jak 5 kousků denně.
- Zkuste úplně vynechat mouku a připravit cukroví z ovesných vloček, např:

Datlové placičky z ovesných vloček
200 g ovesných vloček, 250 g sušených datlí, 125 g másla, 100 g moučkového cukru, 1 vanilkový cukr, 2 vejce, 1/2 lžičky prášku do pečiva
Postup:
Vločky za stálého míchání opražíme na suché pánvi. Kdo chce, může dát kousek másla. Máslo rozhřejeme, smícháme s opraženými vločkami a necháme vystydnout. Datle vypeckujeme a nakrájíme na drobné kousky. Smícháme vejce, cukry a prášek do pečiva. Do vzniklé směsi přidáme datle a vločky. Dobře promícháme. Na pečící papír děláme pomocí dvou lžiček malé hromádky - dál od sebe, trochu se roztečou. Pečeme na cca 150° C 10-15 minut - hlídáme ! Po vyndání z trouby je necháme ještě dojít na plechu. Opatrně placičky přendáme na rovnou podložku a v chladu necháme ztuhnout.

2. Štědrovečerní večeře
- Zkuste vyměnit „vánoční klasiku“ za netradiční recept.
- Nebo připravte zdravější variantu:
Kapra např. upečte na kmínu nebo ho obalte např. v drcených  kukuřičných lupíncích a mandlích a osmažte ho v kvalitním rostlinném oleji a ihned po vyjmutí odsajte přebytečný olej ubrouskem.
o Do bramborového salátu dejte domácí majonézu z kvalitních surovin nebo lépe půl na půl s jogurtem nebo pouze jogurt.
Buďte opatrní s držením celodenního půstu. Když ho dodržíte, možná uvidíte zlaté prasátko, ale také Vám hrozí, že se na večeři pořádně přejíte a celou noc Vám bude zle.

3. Vánoční občerstvení aneb svátky hojnosti
- Jestli máte pocit, že na Vánoce musí být pořád plné stoly, zkuste následující rady:
o Nezapomínejte začít den kvalitní snídaní, potom Vás dobroty na stole nebudou tolik lákat.
o Nevynechávejte hlavní jídla!
o Pomazánky a saláty na jednohubky a chlebíčky připravujte hlavně ze zeleninového základu (nastrouhaná mrkev, pórek, červená řepa…), jogurtu (nebo půl na půl s domácí majonézou), sýru (do 40 % tuku v sušině) a můžete přidat různá semínka nebo oříšky.
o Používejte kvalitní šunku místo levných uzenin.
o Místo tučných zákusků zkuste připravit ovocný salát např. se zakysanou smetanou.
o Pro celodenní uzobávání mějte na stole hodně druhů pěkně naaranžovaného ovoce, misky s nejrůznějšími ořechy a sušeným ovocem.
Nemějte špatné svědomí z toho, že se občas neudržíte.
o Zkuste vymyslet aktivní náplň rodinných setkání než pouhé přejídání. Např. vezměte s sebou oblíbenou hru z dětství nebo si promítněte fotky….

4. Tekutiny  a alkohol
- Během dne pijte hodně tekutin (přibližně 2 litry) v podobě čisté vody, bylinkových a ovocných čajů.
- Před každým větším jídlem vypijte sklenici vody.
- Alkohol ke svátečním chvílím patří, ale s mírou!
o Zkuste si vybírat raději suché víno (s nízkým obsahem cukru).
o Před jídlem se hodí kořeněný aperitiv.
o Se šampaňským to nepřehánějte – jedna sklenička na přípitek stačí.
o Vyvarujte se tvrdého alkoholu.

5. Nezapomínejte na pohyb!
- Nemusíte vidět všechny pohádky – příští rok pojedou zase, raději se věnujte během svátků nějaké pohybové aktivitě. Určitě budete mít více společných zážitků a svátky si tak užijete mnohem více. A navíc, i když se neudržíte a dopřejete si pořádnou porci kapra a salátu pomocí dostatečného pohybu se přebytečné energie zaručeně zbavíte. Takže už teď si slibte, že budete aktivní, vlastně proč nezačít hned?
o Každý den běžte na procházku, protože není nad čerstvý vzduch.
o Pokud bude zima jak má být, určitě vytáhněte lyže, brusle nebo sáňky.
o Spoustu legrace zažijete i při stavění malého sněhuláka.
Nezapomínejte na relax – bazén, sauna, wirpool…
o A co takhle dát si pořádně do těla? – squash, badminton…

Na závěr uvádíme typickou štědrovečerní večeři a její orientační energetickou hodnotu:
- Smažený kapr (200 g)                                                                      1 980 kJ
- Bramborový salát s majonézou (150 g)                                          1 250 kJ
- Krémový zákusek typu větrník nebo krémové cukroví (80 g)        800 kJ
- SOUČET                                                                                            4 030 kJ
To je zhruba takové množství energie, kterou by měla přijmout průměrná nepříliš fyzicky aktivní žena za půl dne!
Tak co říkáte, nezkusíte to letos o Vánocích trochu jinak?

Přejeme Vám klidné přípravy, mnoho veselých zážitků s rodinou a přáteli, rozzářený Štědrý večer a zdravě vychutnané vánoční svátky.

 

pondělí - neděle 6:00 - 23:00
potřebujete více informací? 
   585 205 700    585 205 800
ZUMBA DANCE PARTY

ZUMBA DANCE PARTY

29. 07. 2020
Parádní párty, která rozpumpuje každou buňku ve Vašem těle. Užijete si zábavu za zvuku nesmírně energické a chytlavé latinskoamerické hudby s lektorkami Zuzkou Polesovou a Petrou Michlovou. více »
PRONÁJEM SÁLŮ

PRONÁJEM SÁLŮ

18. 07. 2020
Hledáte prostory pro vaše akce, workshopy, skupinové tréninky či sportovní teambuilding? Nabízíme 4 multifunkční sály na profesionální úrovni. více »
DĚTSKÝ KEMP S AEROBIKEM

DĚTSKÝ KEMP S AEROBIKEM

16. 06. 2020
AK Olomouc pro vás od 17.8. do 21.8. připravil LETNÍ KEMP SVĚTA KOUZEL S AEROBIKEM, který je určen dětem ve věku 4 - 15 let. více »
AKCE KOSMETIKA 2+1 DÁREK BRONZ REPAIR SUNKISS

AKCE KOSMETIKA 2+1 DÁREK BRONZ REPAIR SUNKISS

16. 06. 2020
více »
VAŠE LIGA

VAŠE LIGA

15. 06. 2020
více »
Další akce a novinky »

On-line rezervace

  • POZOR - změna v rezervačním systému:

    V rámci zrychlení procesu načipování klientů dochází ke změně v systému při vyhledávání shodných jmen. Klienti, kteří při svém přihlášení do on-line rezervační systému zadávali číslovku ke svému příjmení ji již zadávat nemusí.
© OMEGA centrum sportu a zdraví, Olomouc Webdesign, Eshop a Online Rezervační Systém - ESMEDIA Interactive s.r.o.
Při poskytování služeb nám pomáhají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas. Více informací Rozumím